Johannesburg & Blyde River Canyon - Reisverslag uit Graskop, Zuid-Afrika van Arwin en Linda - WaarBenJij.nu Johannesburg & Blyde River Canyon - Reisverslag uit Graskop, Zuid-Afrika van Arwin en Linda - WaarBenJij.nu

Johannesburg & Blyde River Canyon

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Arwin en Linda

21 Mei 2017 | Zuid-Afrika, Graskop

Zo daar waren we dan eindelijk. De piloot riep na een lange nacht eindelijk rond dat we ons gaan voorbereiden op de landing bij Johannesburg Tambo National Airport. Na lang wachten op de douane, de bagage en onze huurauto konden we dan onze eerste kilometers gaan maken met onze SUV Ford Kuga. Opzoek naar onze eerste bestemming. Helaas snapte we onze navigatie aan het begin nog niet helemaal en reden we natuurlijk flink verkeerd in Johannesburg. Daardoor kwamen we op een plek waar je volgensmij niet graag wil zijn als het donker is. Gelukkig was het 12 uur, midden op de dag en bleven we gewoon stug doorrijden in onze huurauto. uiteindelijk kwamen we weer op de juiste weg en kwamen we uit bij het Rhino & Lion Reservate park. Arwin was hier al eerder geweest en vond dit zeker de moeite waard om toch even langs te rijden als we er toch zijn. Het was ook erg leuk! In dit park leven Leeuwen, Chita’s, Nijlpaarden, Wilde honden, zebra’s, struisvogels en nog een stuk meer gevaarlijke dieren beschermd. Je kon hier met je eigen auto overheen rijden. Wel werd er ten strengste verboden om de auto uit te stappen. We bleven dan ook keurig in de auto zitten. We kwamen precies op een leuk tijdstip, het was namelijk net voedertijd. De dieren hadden zojuist eten gekregen. Bijzonder gezicht om te zien hoe die beesten zo een heel dier met z’n alle opvreten. Een heel dier wordt voor ze neer gegooid, en zo snel mogelijk opeten met z’n allen. Dat levert bijzondere plaatjes op.
Uiteindelijk konden we ook nog met de kleine dieren spelen (Deze waren afgezonderd van de andere dieren die in de wilde natuur leven) Zo gingen we als eerst naar de Cheetah genaamd ‘Anabell’. Ze was 3 jaar oud, doordat ze vanaf kleins af aan mensen gewend was vond ze alles prima wat we bij haar deden. Daardoor konden we goed met haar knuffelen en spelen. Echt mooi. Ook gingen we naar de leeuwtjes van 3 maanden oud. Deze waren vooral druk met elkaar aan het spelen en af en toe ook eens even flink in je voeten bijten. Gelukkig waren ze nog klein, waardoor je het nog niet zo voelde, en je schoenen toch nog heel bleven  Vervolgens volgde we onze weg richting Middelburg waar we onze eerste overnachting hadden.
Na een heerlijk ontbijtje was dag 2 aangebroken. Vandaag op de planning: de Panorama route. Het zal een flinke lange rit zijn om alles goed te bewonderen maar dat hebben we er zeker voor over. Allereerste bewonderden we het hoogste punt van 2150 meter, je had hier prachtig uitzicht over de bossen, erg mooi! Vervolgens reden we door via Sabie richting the Blyde river canyon. Hier kwamen we bij het eerste mooie uitzicht uit God’s window. De naam zegt eigenlijk al genoeg.. Het was er schitterend! Je hebt prachtig uitzicht over de canyon. De foto’s zeggen genoeg denk ik..
Daarna gingen we richting de Lisbon falls & Berlin falls. Deze waren ook erg indrukwekkend! Het blijft toch een prachtig natuurverschijnsel. Dat water wat zo van de bergen afkomt hard naar beneden denderd. Foto’s zeggen meer dan mijn gebrabbel denk ik.. De eerste 2 dagen waren al fantastisch. Op dit moment zijn we in het dorpje Graskop. Een klein knus dorpje met een mooie omgeving. Vanaf morgen gaan we richting het Krugerpark en hopen we nog meer ontzettend veel mooie te zien.
Veel Liefs, Arwin & Linda.

helaas lopen ze hier aardig achter met wifi, ontzettend traag. dus de foto's komen later! ;-)

• 21 Mei 2017 - 22:11

Heleen:

Dit was weer superleuk om te lezen!!! Veel plezier daar en we hopen nog veel berichten te mogen lezen! Heel veel liefs! Xxx

• 21 Mei 2017 - 22:51

Angela:

Wat kan je toch weer leuk schrijven. Tof hoor. We wachten jullie volgende verhaal weer af.

Geniet ervan daar. En doe voorzichtig. Je bent natuurlijk soms net zo handig als dat ik ben

• 23 Mei 2017 - 17:12

Anja:

Zo dat is leuk om te lezen, wat een belevenissen, geniet ervan en doe voorzichtig

• 23 Mei 2017 - 20:03

Opa En Oma ,:

Lieverds, wat hebben jullie al weer veel gezien. Goede dagen en we hopen nog vele brieven te ontvangen.

• 24 Mei 2017 - 13:28

Corry Hoekwater:

Hoi,
    Wat er gebeurt er dan veel in een paar dagen.Prachtig om te lezen.
    Geniet van jullie trip en wees voorzichtig hoor.Lieve groet A & C & K