bourke’s Luck Potholes & Krugerpark - Reisverslag uit Komatipoort, Zuid-Afrika van Arwin en Linda - WaarBenJij.nu bourke’s Luck Potholes & Krugerpark - Reisverslag uit Komatipoort, Zuid-Afrika van Arwin en Linda - WaarBenJij.nu

bourke’s Luck Potholes & Krugerpark

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Arwin en Linda

24 Mei 2017 | Zuid-Afrika, Komatipoort

Inmiddels zijn we alweer 3 dagen in het Krugerpark. We kunnen in iedergeval zeggen dat we in een paar dagen tijd al ontzettend veel gezien hebben. Wat is het prachtig hier! 3 dagen geleden vertrokken we vanuit Graskop. Na wat spreken met de lodge eigenaar kwamen we erachter dat we bij de blyde river canyon nog 1 ding niet gezien hadden. Hier moesten we volgens hem echt naartoe.. dus wij met onze beide benen vroeg uit de veren om dit moois te zien. inmiddels na een half uurtje aangekomen bij de bourke’s Luck Potholes. Het was erg vroeg en we waren de eerste gasten die aankwamen. Terwijl wij aankwamen gelopen verstoorden we de rust van onze kleine vriend, meneer Baviaan. Hij zat heerlijk rustig van het ochtendzonnetje te genieten. Terwijl je helemaal samen daar loopt schrik je best wel van zo’n aap die midden op ons looppad zit. Ondertussen kwam hele familie baviaan om de hoek kijken.. gelukkig gingen ze met elkaar net iets verder van het looppad zitten zodat wij op ons gemakje door konden lopen. Inmiddels aangekomen bij het adembenemende uitzicht. Woooow, wat was het hier mooi!! Wij gaan ons steeds meer verbazen van het prachtige landschap in Zuid-Afrika.
nadat we bij de Bourke’s Luck Potholes hadden bezocht vervolgden we onze weg richting Hazyview waar de ingang van Het Krugerpark was. Na wat informatie doorgegeven te hebben over onszelf en onze kofferbak goed was gecheckt op geweren etc. mochten we dan het krugerpark gaan bezoeken.. Nou kom maar op met die wilde dieren dachten wij... wij gaan voor de big five! na 1 minuut zagen we de eerste hertjes al rond hobbelen.. dit vonden we toen nog erg bijzonder… maar echter een 10 minuutjes later kwamen we bijna in botsing met het eerste Olifant. Wat een beesten zijn dat zeg! We stonden met onze auto eigenlijk wel ontzettend dichtbij.. en dan denk je, we hebben een grote auto.. maar zo’n olifant past daar wel drie keer in.. gelukkig zat hij heerlijk te genieten van de boom die hij aan het oppeuzelen was en vond ons dus helemaal niet interessant… even later deze dag kwam er ook een hele kudde olifanten voorbij met kleintjes erbij. Ze kwamen rustig de weg oversteken en vonden alles prima.. vervolgens deze dag nog ontzettend veel moois gezien. Wat is die natuur en het wild toch prachtig hier zeg! Deze dagen hebben we zoveel prachtige dieren gespot. Neushoorns van 5 meter afstand, heel veel zebra’s, neushoorn, bizons, giraffen, nijlpaarden, krokodillen en noem het maar op. Ons indrukwekkendste ding was toch de Cheetah. We reden in onze eigen auto en zagen opeens allemaal aasgieren naar 1 plek vliegen vlak langs de weg. Uiteindelijk wij daar ook, zagen we daar gewoon dat een cheetah een hert te pakken had en hij heerlijk van zijn maaltje aan het genieten was. Dit was 2 meter naast onze auto. Nu snapten wij dus waar die gieren op zaten te aarzen. Na een tijdje had de cheetah genoeg op en hield hij de rest over voor de aarsgieren.. nu konden zij aanvallen! Het is weer overduidelijk waar het woord aasgieren vandaan komt.;-)
Inmiddels zijn we nu alweer op onze laatste avond aangekomen in het krugerpark. We slapen op een prachtige plek net naast de ingang van het krugerpark aan de crocodile bridge. De naam zegt genoeg denk ik. ’s Nacht horen we de nijlpaarden roepen naar elkaar. En nu ik zit te typen hoor ik ook de hyena’s naar elkaar roepen.. erg bijzonder. Gelukkig zit om onze lodge heen wel een flink hoog hek met schrikdraad dus al die wilde dieren komen niet zomaar in onze tent. ;-). Morgenochtend vertrekken we richting Swaziland. Bij de accommodatie hebben ze geen stroom en wifi. Dus we gaan even back to the basics.=) tot de volgende keer weer!

• 24 Mei 2017 - 22:23

Heleen:

Wow wat zien jullie mooie dingen...je schrijft zo leuk Linda dat ik het bijna zie...goede reis weer morgen en hoop weer snel wat van jullie te horen! Heel veel liefs×××

• 24 Mei 2017 - 23:08

Angela:

Super tof om weer wat te horen en lezen van jullie. Ik wordt echt niet jaloers ofzo

• 25 Mei 2017 - 20:24

Corry Hoekwater:

Geweldig zeg wat jullie almal zien en beleven, ga zo door met schrijven Linda.Veel plezier

• 29 Mei 2017 - 14:22

Oma En Opa :

Arwin en linda, wederom hebben we genoten van jullie verhaal, wat een verschil hertjes of een volwassen olifant. We wensen jullie goede dagen toe en zien uit naar het vervolg.
    Liefdevolle groet van opa en oma.

• 29 Mei 2017 - 14:25

Opa En Oma ,:

Bedankt voor de prachtige foto's, het zijn wel dieren waar je U tegen zegt.