Monument valley, arches national park, canyon land - Reisverslag uit Panguitch, Verenigde Staten van Arwin en Linda - WaarBenJij.nu Monument valley, arches national park, canyon land - Reisverslag uit Panguitch, Verenigde Staten van Arwin en Linda - WaarBenJij.nu

Monument valley, arches national park, canyon land

Blijf op de hoogte en volg Arwin en Linda

02 Juni 2013 | Verenigde Staten, Panguitch

Donderdagochtend vertrokken we vroeg vanuit page vandaan richting onze volgende overnachtingsplaats Moab. Onderweg zijn we langs monument valley gereden. Daar was weer een speciaal park van waar je doorheen kon banjeren met de car. Dit keer zei arwin van te voren we hadden gewoon nu zo’n dikke jeep moeten hebben met 4weeldrive, dan konden we wel verder gaan rijden, maar uiteindelijk toch maar besloten om het met onze gewone dodge te gaan toen zagen we toch nog wel wat normale auto’s het parcour afleggen dus wij gingen ook gewoon, maar Af en toe moesten we wat grote stenen ontwijken maar het ging super en arwin was uiteindelijk helemaal in z’n nopjes. Maar wat een mooie uitzichten waren daar weer zeg! Monument valley staat bekend om de natuurlijke rotsen van standbeelden die in punten omhoog staan. Dus eigenlijk soort monumentjes, de naam zegt het al. Op de foto’s zal je zien wat ik bedoel. Je moet dit eigenlijk gewoon in het echt zien om te beseffen hoe gaaf het is. Na een uurtje daar geweest te zijn, zijn we even een hapje gaan eten en verder gereden naar onze volgende bestemming Moab. We wisten dat we een lekker zwembadje hier zullen hebben dus eventjes lekker chillen bij het zwembad leek ons heerlijk!! We kwamen bij de receptie aan en werden daar vriendelijk te woord gestaan. Maar ook vertelde ze ons dat het zwembad in reparatie is voor vandaag, was dat ff balen zeg!! Dus toen maar de spullen in de kamer gebracht en buiten gewoon lekker gerelaxt voor ons kamertje, wat natuurlijk ook we goed te vertoeven was! ’s Avonds gingen we lekker een hapje eten in het stadje moab, Dit is een erg toeristisch stadje met veel terrasjes etc.
Tijdens het etentje werd ons verteld dat het handig is om vroeg richting arches national park te gaan omdat het daar altijd erg druk is, dus zodoende hebben wij dat ook lekker gedaan. Om 8.00 uur stonden we in het park. Daar hebben we een ontzettend gave route(delicate arch) gevolgd wat uitkwam bij de bekende rainbow brige. Wat was dit gaaf zeg! Het uitzicht is zo bijzonder. Je heb eerst gewoon echt van die oranjeachtrige rotsen en vervolgens daarachter alleen maar groen gras! De route zal 3 uur duren dus wij dachten daar wel ff mee zoet te zijn . maar na 2 uur waren we al klaar. Omdat we al zo vroeg terug waren hebben we besloten om ook nog een bezoekje te brengen aan het andere national park wat in de buurt van moab ligt namelijk het canyon national park. Het zal 25 miles verderop zijn. Nouja, dat is prima te doen zal je denken maar als je een bordje met de afslag mist worden die 25 miles wel 75 miles, wij ondertussen het navigatiesysteem erbij gepakt en gehoopt dat die ons zal helpen maar die bracht ons naar een of ander stil spookstadje met alleen maar vervallen huizen. Dit was best bizar om te zien. Net of iedereen 100 jaar geleden daar is weggevlucht of is uitgestorven zonder dat er ooit nog iemand geweest is. Toen toch maar weer terug gereden en uiteindelijk wel het goede bordje gevonden richting the canyon lands. Daar had je ook weer hele gave uitzichten, zie de foto’s maar.;-)
de volgende dag zijn we naar onze volgende bestemming panguitch gereden. Onze Ernie(TomTom) stuurde ons nogal over een toeristische route heen wat eigenlijk wel heel grappig was. Allereerst moesten we op een gegeven moment ergens gaan tanken. Wij zoeken en zoeken maar tussen al die boeren dorpjes door kon je natuurlijk amper wat vinden. Allereerst kwamen we onderweg allemaal koeien tegen die gewoon middel op de weg stonden. Dus helaas moesten we daar ff voor wachten. Na een paar kilometers verder kwamen we dan een of ander gaar spulletje tegen waar een pomp bij stond, dus yeah, we konden gewoon nog verder rijden! We gingen eerst naar het bryce national park. Schijnt ook een erg bijzonder park te zijn, en dat was het ook zeker! Je hebt daar allemaal van die oranje puntachtige rotsen tussen de groene naaldbomen in. Erg gaaf! We hadden een wandeling gemaakt van ongeveer 3 uur. Eerst een stuk naar beneden klauteren waar je onderaan tussen de bossen en de rotsen stond. Echt super gaaf daar te staan! Daarna moesten we helaas ook nog omhoog. Dit was wel ff pittig zeker met de temperatuur die er op dat moment was. Een graadje of 30 pal in de zon en dan ook nog eens de bergen weer opklimmen, maar het was zeker de moeite waard! Na deze tocht zijn we naar onze volgende verblijfplaats gegaan waar we nu zijn. Het is een erg oud spulletje maar verder schoon gelukkig. Ze hebben hier een bijzondere manier van een mooie tuin aanmaken. Gewoon een kaal boompje en dan wat bierflesjes erop. Haha, het ziet er niet uit! En van te voren stond bij de beschrijving uitzicht op onze mooie tuin! (zie foto) Nou pa en ma, misschien een idee voor de nieuwe tuin?;) nu gaan we straks even het dorpje bekijken en even een hapje eten! Tot de volgende keer weer!
Veel liefs vanuit het zonnige Panguitch!

• 02 Juni 2013 - 10:47

Heleen:

Wat leuk om te lezen, en wat een prachtige foto's!
    Ik ga het snel nog even uitprinten voor oma.
    Heel veel liefs en een dikke kus! Pa en ma.

• 02 Juni 2013 - 17:20

Dree:

Wauw wat een een prachtige fotos zeg! Echt super vet!

Jullie hebben denk ik wel de leukste vakantie van ons allemaal!!!

Geniet er nog lkkr van!!!

Groeten van Dree

• 02 Juni 2013 - 17:44

Anja:

Wat een prachtig verslag weer, en de foto's bevestigen wat jullie schrijven, wat een bijzondere schepping is het daar en wat mooi dat jullie dat allemaal kunnen zien.
    Fijn dat alles goed gaat en we zien uit naar het vervolg.

liefs van Pa en Ma

• 02 Juni 2013 - 20:13

Corry Hoekwater:

Wauw, wat hebben jullie weer veel moois gezien,
    enne voorzichtig rijden hoor Arwin,
    lieve groet,Corry

• 02 Juni 2013 - 21:31

Marielle:

Wat leuk om jullie verslagen te lezen! Jullie maken echt een hele bijzondere reis. Staat ook zeker nog op ons verlanglijstje (voor over een jaar of 18;-) ). Voorlopig houden wij het bij Europa, met onze nieuwe vouwwagen... geniet nog maar lekker!

• 02 Juni 2013 - 22:43

Daisy Kappen:

Hello

How are you? I just love to read your blogs!! Oke zal ff verder gaan in het nederlands handinger;). Echt zo leuk om jullie verhalen te lezen over Amerika! Ik ga zelf 15 juli voor een jaar naar washinton dc om daar te gaan werken. Dus geniet helemaal van jullie blog en tips voor de mooie plekjes!

Hele fijne vakantie!

Ik kijk uit naar de volgende blog hahah

Groetjes daisy

• 03 Juni 2013 - 14:41

Suzanne De Bruin:

hey collega,

Wat ziet dit er allemaal prachtig uit zeg!
    We volgen je hier op de werkvloer hoor. geniet er maar lekker van.

liefs suus

• 03 Juni 2013 - 20:35

Opa En Oma Bouter:

Lieve Arwin en Linda, genoten van het reisverslag en met de foto's daarbij
    krijgen wij een indruk van de omgeving.
    Ontvang een hartelijke groet van de oudjes,

• 10 Juni 2013 - 02:42

Arwin En Linda :

ontzettend bedankt voor alle lieve en leuke reacties! Het is nogsteeds geweldig hier!