Zion & yosemite park & San Francisco. - Reisverslag uit San Simeon, Verenigde Staten van Arwin en Linda - WaarBenJij.nu Zion & yosemite park & San Francisco. - Reisverslag uit San Simeon, Verenigde Staten van Arwin en Linda - WaarBenJij.nu

Zion & yosemite park & San Francisco.

Blijf op de hoogte en volg Arwin en Linda

10 Juni 2013 | Verenigde Staten, San Simeon

Hier weer even een verslagje vanuit the united states of america, We hebben namelijk eindelijk weer even goed wifi!
Nou dat hapje eten was opzich nog best een moeilijke optie. We kwamen er achter dat panguitch nogal een stil en saai dorpje is. Je zal denken als er toch wel een aantal motels/hotels in het dorpje zijn dat er ook wel wat eettentjes zijn.. maar nee dus, bijna alles was gesloten. Waarschijnlijk had dit dorpje ook last van de crisis? Uiteindelijk toch nog wat gevonden een of ander cowboy tentje en hebben daar wel prima gegeten (heel basic). De volgende ochtend zijn we naar zion national park geweest. Wat ook weer erg mooi was! Arwin wilde eigenlijk een gevaarlijke speciale route nemen met dat je met touwtjes langs diepe kloven moest lopen(Angels Landing), maar Linda zag dit toch niet helemaal zitten omdat het ook nogal erg warm was en hebben toch maar een andere route gelopen langs een watervalletje en richting een beekje. Onderweg kwamen we ontzettend veel eekhoorntjes tegen. Daar staat het park ook een beetje bekend om. Het was ontzettend warm op dat moment dus best ff pittig soms omdat we aardig wat stukjes omhoog moesten lopen om bovenaan te komen. Toen we in de auto stapten was het 99 fahrenheit, dus dat was best zweten! De volgende dagen was 1 van de mindere dagen van onze reis. Namelijk de lange rit door deathvalley heen rijden. Nou en toen we daar doorheen reden snapte ik de naam helemaal. Toen we onderweg waren richting yosemite national park kwamen we in het begin een dorpje tegen. Het leek net of je 50 jaar terug in de tijd was. Alles was gaar en oud daar. Er stond wel een gaar benzinepompje maar we zeiden we rijden wel net iets door aangezien de tank nog 3kwart vol zat. Nou dat volgende dorpje dat kwam er gewoon niet! Op een gegeven moment begon het lampje te branden en zaten we dus flink in de stress. Wat als we hier zonder benzine komen te staan? Onderweg waren we misschien net 4 auto’s tegen en wat koeien op de weg(die ook serieus op de weg bleven staan) en dat was alles! Gelukkig kwamen we erachter dat we op de navigatie benzinepompen konden opzoeken en zagen dat er een aantal pompen na 80 kilometer kwamen dus dat zullen we waarschijnlijk net halen. Was dat ff een opluchting zeg! En inderdaad was het ook zo. Helemaal uit het niets kwam er opeens weer een best groot dorp met een normale benzinepomp burgerking, mac en alles erop en eraan. Gelukkig verder op de reis geen gekke dingen gebeurd en konden dus rustig doorrijden naar onze volgende overnachtingsplaats in mammoth lakes. Toen we eenmaal aankwamen bij het hotel vertelde het meisje bij de receptie dat we vooral ’s avonds erg goed moesten oppassen met voedsel. Aangezien hier overal om je heen grote ZWARTE BEREN lopen! Gisteren toen ze bij het hotel weg ging kwam ze er dus nog 1tje tegen en wist niet hoe hard ze naar binnen moest rennen! Nou we begonnen al te griezelen bij het idee maar stiekem wilde we er toch wel 1tje zien maar dan graag vanuit binnen achter het glas. Haha. Helaas was het wat slechter weer geworden en begon het hard te regen en onweren. Echt opeens vanuit het niets!
De volgende dag zijn we vroeg vertrokken richting Yosemite national park. Dit park staat bekend om de grote watervallen en die hebben we ook genoeg gezien. Onderweg richting het park zagen we op een bergje net naast de weg nog een bergleeuw staan. Helaas rende die heel snel weg toen we hem zagen en konden er dus geen foto van maken, maargoed hij staat op ons netvlies! Uiteindelijk toen we in het park waren hebben we besloten om de yosemite waterfall omhoog te lopen. dit schijnt heel bijzonder te zijn als je bovenaan staat. Je moest er alleen wel even wat voor doen en dat was naar mijn inzien een metertje of 1000 omhoog lopen. Nou, ik dacht dat ik het nooit ging redden toen ik op de helft was! Maar uiteindelijk toch doorgelopen wat we moesten en zouden het gewoon zien van bovenaf! En het was ook zeker de moeite waard. Na veel zweten en zuchten waren we er eindelijk en toen we er waren wisten we waarvoor we het gedaan hadden! Helaas begon het te donderen toen we bijna bovenaan waren. Dat was wel ff schrikken, aangezien het niet zo’n tof idee is als je bovenaan bent en je moet nog langer als een uur naar beneden lopen het begint te onweren. Dus wij gauw maar weer naar beneden gegaan. Gelukkig kwam de bui pas toen we in de auto zaten en we waren blij dat we niet meer onderweg waren aangezien er ook grote hagelstenen uit de lucht vielen. Vervolgens nog even in het park wat rond gereden en terug naar ons hotel gereden. Die dag daarna hebben we lekker een relaxdaagje gehad en met ons luie kont aan het zwembad bij het hotel gelegen. Ook weleens lekker na al die drukke dagen! Yosemite was een van de laatste natuurstukken die we deze vakantie gaan doen. De volgende dag gingen we namelijk naar de wereldberoemde stad San Francisco! Nou na een paar uur waren we er hoor. De rust in death valley op de weg was het tegenovergestelde van de drukte in San Francisco. Wauw, wat een bizar grote stad is dit zeg! Gelukkig hadden we Ernie(TomTom) die ons goed de weg wees anders waren we helemaal verdwaald geraakt. Rotterdam is helemaal niks bij zo’n stad als San Francisco. Nadat we het hotel hadden gevonden zijn we opzoek gegaan naar het wat grotere winkelcentrum. Dit moest je wel met de bus doen want lopend was je wel even onderweg. Wij op de bus gestapt en opzoek gegaan naar het centrum, na wat verkeerde busstappen en veel lopen hadden we eindelijk wat gevonden! De volgende dag hebben we een fiets gehuurd en zijn we over de wel beroemde golden gate bridge gefietst! Helaas was het vroeg in de ochtend erg mistig en kon je dus geeneens de hele brug zien! Baalde we wel ff flink van natuurlijk, maar gelukkig werd het zich op de middag beter toen we weer terug over de brug fietste. Helaas mochten we halverwege de brug niet meer verder. Hadden eerst zoiets van huh waarom? Wat is er aan de hand? Toen we even over de reling keken zagen we het. Er zat een man die van de brug wilde springen! Aah, verschrikkelijk om dat te zien! Hoe het is afgelopen weten we niet.. we mochten namelijk gelukkig weer rustig aan door een smalle ingang verder fietsen maar dat was eigenlijk wel ff schrikken! Vervolgens hebben we nog gezellig op een terrasje aan het water zitten genieten van het zonnetje en een lunch en hebben we nog wat bekende plekjes opgezocht in San Francisco zo de palace of fine Arts (een gezellig parkje met mooie gebouwen , de welbekende haven, het prachtige park waar je eigenlijk de hele dag door mensen ziet sporten en als laatste richting de boulevard gefietst en daar onze fietsen ingeleverd en verder gelopen over de boulevard. We waren namelijk na 8 uur fietsen er wel aardig klaar mee, haha! Op die boulevard kreeg je echt het ultieme vakantiegevoel. Overal gezellige souvenirshopjes, gezellige restaurantjes met uitzicht op de zee. Ook was daar de bekende pier 39 waar alle zeeleeuwen lekker lagen te chillen op de stijgers tussen de mensen! Echt grappig om te zien die beesten, ze maakten er een soort show van. De een na de ander duwden elkaar het water in. De volgende dag in San Francisco zijn we nog naar de bekende lombard street geweest, de kronkelweg door San Francisco heen ook wel bekend uit veel films. En daarna naar het welbekende eiland van San Francisco geweest, ALCATRAZ! We hadden gekozen voor de nachttour omdat dit net iets spannender schijnt te zijn doordat het in het donker is. Allereerst gingen we met de boot over richting alcatraz en kregen vervolgens op het eiland een rondleiding. Best een gek idee dat je daar loopt terwijl er 50 jaar geleden daar alleen maar bankrovers, moordenaars en allerlei andere griezels rondliepen. De meeste cellen waren nog zo ingericht als toen met een wc en bed op 6 vierkante meter. Verschrikkelijk, je zal daar maar dag in dag uit moeten zitten! Ook waren er 3 gevangene ontsnapt vanuit alcatraz en nooit meer terug zijn gevonden, In de cellen zag je nog de gaten waardoor ze waren ontsnapt. Ze hadden een gat in de muur gemaakt met een lepel en hier wel een jaar mee bezig geweest (soort prison break). Best knap eigenlijk! Vervolgens zijn we rond 22.00 weer terug gekeerd naar san francisco, twas bere koud daar harde wind en een graadje of 12 denk ik. Er liepen zelf mensen op met handschoenen en mutsen(het was erg koud daar, zijn ze niet gewend haha!) ik schrijf nu vanuit ons terras in San Simeon, dit is onze overnachtingsplaats om morgen door te rijden naar de grote stad Los Angeles. San simeon ligt helemaal aan de kust en daar kijken we dus nu ook op uit. onderweg ook 3 uur lang langs de kust gereden, erg leuk & mooi! Ik vond het verslagje nu wel weer even genoeg, tot de volgende keer weer! Lieve groetjes vanuit San Simeon.

• 10 Juni 2013 - 18:50

Corry Hoekwater:

Ha Arwin en Linda,
    Wat een belevenissen met al die dieren en de rest natuurlijk ook,
    super om het almal te lezen, blijf lekker genieten en voorzichtig doen he?,
    lieve groet,Arie en Corry

• 10 Juni 2013 - 22:18

Anja Bouter:

Ha Arwin en Linda,
    Wat een verslag heb je weer geschreven Linda, super en wat beleven jullie veel, geniet er nog even van het is zo weer voorbij.
    Groetjes Pa en Ma

• 10 Juni 2013 - 23:57

Heleen:

Hee, wat leuk om eindelijk weer wat te lezen, en wat een lang verhaal. Wat hebben jullie weer veel gezien en meegemaakt, ik hoop dat het de komende week net zo leuk wordt, en kan ik jullie daarna weer in mijn armen sluiten, want wat gaat het enorm snel, nog 1 week, dan zijn jullie alweer onderweg naar huis, weg uit dat enorme grote land, terug in ons eigen kikkerlandje. Nog een heel fijn verblijf daar en geniet er nog maar lekker van. Een dikke kus van ma.

• 11 Juni 2013 - 08:23

Angela:

Hee,

Wat een verslag weer zeg. Duurde even om te lezen maar erg leuk. Goed om te horen dat jullie veel doen en veel van de wereld ontdekken! Bizar dat jullie al weer over de helft van jullie trip zijn. Geniet nog maar heerlijk daar...
    Hoe is het met jullie neger bak? Nog geen deuken gereden?

liefs, xx Ans

• 11 Juni 2013 - 17:55

Leo:

Ik begrijp dat jullie het super goed naar je zin hebben, fijn om te weten, geniet er nog maar lekker van.
    Wij hebben het hier ook prima, maar zien jullie graag weer terugkomen met veel verhalen en foto,s
    We kijken alweer uit naar het volgende verslag.

de groeten van pa

• 10 Juli 2013 - 20:52

Opa En Oma Bouter.:

Hallo Arwin en Linda, zo wandelen jullie vele kilometers in de natuur en dan
    fietsen jullie in een wereldstad en of dat nog niet genoeg is bezoeken ze ook
    nog een boeveneiland in de avond. Ontvang een liefdevolle omhelzing van